مرجع تخصصی فرش و گلیم مرجع تخصصی فرش و گلیم .

مرجع تخصصی فرش و گلیم

بایدها و نبایدها در شستشوی تابلو فرش

همچنین در فضاهای باز جانبی مانند کاروانسراها و تیمچهها نورگیری و تهویه هوا به صورت دریچهها و نورگیرهای مایل صورت میگیرد و این امر به دلیل وجود اشعههای مایل در بیشتر روزهای سال میباشد. این امر باعث کاهش اتلاف انرژی و کاهش مصرف سوخت در جهت گرم کردن فضاها میشده است. بر اساس محاسبات نگارنده نسبت فضای پر به فضای خالی داخل بازار تبریز تقریبا حدود 80% میباشد که این امر نشانه فشردگی بالای بازار تبریز جهت جلوگیری از اتلاف انرژی گرمایی است. بعد از دوران صفوی بازار تبریز برای مدتی از فعالیتهای گذشته بازماند. بدین ترتیب هوای کمتری از داخل به خارج ساختمان و بالعکس جابجا میگردد. پایهها و دیوارهای این کاروانسراها اکثراً سنگی است که از محیط اطراف کاروانسرا تهیه میشده و مصالح مورد استفاده در طاقهای قوسی بعضی از کاروانسراها مانند کاروانسرای شبلی، آجری و بعضی دیگر مانند کاروانسرای امامزادههاشم و کاروانسرای گامبوش،سنگی میباشد لذا از آنجایی که طاقها با مصالح بنایی ساخته میشده، احتیاج به پایهها و دیوارهای قطور جهت تحمل بار طاقها بوده و در نتیجه جرم حرارتی کالبد این کاروانسرا زیاد میباشد که خود در جهت تعدیل دمای داخل ساختمان در طی شبانهروز و همچنین کاهش تبادل هدایتی حرارت بین داخل و خارج ساختمان بسیار موثر است.

همچنین نسبت ارتفاع به طول و عرض اطاقها کم میباشد، مخصوصاً ارتفاع اصطبل در اکثر موارد بسیار کوتاه است تا احتیاج به سوخت کمتری جهت تامین حرارت باشد. با قرار دادن تالارمرکزی و یا اطاقهای مسافران در وسط کاروانسراها و اصطبلها در اطراف آن، فضای اصطبل به عنوان فضای حایل بین محیط گرم داخل که باید در حد آسایش انسان باشد و محیط سرد خارج عمل میکند. با توجه به مسائل بیان شده در مباحث نظری به نسبت مساوی قرار گیرند. 3- سقف و جدارهها: عرض راسته بازار بین 4 تا 5 متر و بلندی سقف آنها 5 تا 6 متر است که در مقایسه با سقف بازارهای نقاط گرمسیری ایران کوتاهتر است. کاروانسراهای مستقر در بازار تبریز کاملاً محصور و به شکل مکعب مستطیل نزدیک بودهاند و در نتیجه سطح تماس پوسته خارجی ساختمان با فضای خارج کاهش یافته و تبادل حرارتی کمتری بین داخل و خارج بنا صورت میگیرد. بنا بر نظریات رابرت چمبرز، دانش بومی در اصطلاح به دانشی اطلاق میشود که از حوزه جغرافیایی خاصی سرچشمه میگیرد و به طور طبیعی تولید میشود (Chambers, 1997). این دانش از طریق داستانها، افسانهها، فرهنگ عامه، آدابورسوم و قوانین محلی بیان میشود (Soh, Korota, Omar, 2011). صنایعدستی دانش و صنعتی بومی است که از ذوق و هنر محلی گرفته شده است.

خرید قسطی فرش ماشینی فرش نگین مشهد هلال برای راحتی شما عزیزان خرید قسطی فرش را در نظر گرفته است. شما خریداران می توانید از شرایط اقساط ۳۶ ماهه بدون پیش پرداخت و ضامن استفاده کنید و تا سقف ۵۰ میلیون تومان خرید خود را انجام دهید. برای دریافت راهنمایی و اطلاعات بیشتر می توانید از طریق شماره تماس ۰۳۱۵۴۷۶۰۷۸۰ و ۰۹۳۹۳۶۱۸۱۸۳ یا شبکه های اجتماعی با ما در تماس باشید. برای خرید اقساطی فرش می توانید به صورت حضوری در نمایشگاه فرش نگین مشهد هلال واقع در شهرستان آران و بیدگل و یا مراجعه به نمایندگان ما در شهرستان ها اقدام به خرید خود کنید. همچنین برای آسایش شما امکان خرید اینترنتی فرش نیز محیا گردیده است. تفاوت خرید اقساطی فرش با خرید نقدی در خرید نقدی فرش شما از تخفیف بیشتری برخوردار هستید و در خرید قسطی فرش حداکثر با توجه به زمان اقساط که ۳۶ ماهه است شامل افزایش ۱۵% می گردد. همچنین از این مزیت برخوردارید که فرش قسطی خود را بدون پیش پرداخت خرید می کنید و ماهانه با پرداخت مبلغ کمی از فاکتور خود از آسایش بیشتری در خرید فرش برخوردار می شوید. برای اطلاع از قیمت فرش نگین مشهد هلال می توانید با ما در تماس باشید. در مورد جهت استقرار بناها در اقلیم سرد، استاد محمد کریم پیرنیا، از اصطلاح رون (ریشه سانسکریت به معنی مخزن اسرار) راسته سخن گفته است که در جهت شمال شرقی به جنوب غربی است (کسمایی، 1368: 82). راستهها و بناهای بازار، به شکلی کشیده با نمای جنوبی بزرگتر (با انحراف 12.5 درجه به سمت جنوبشرقی تا 12.5 درجه به سمت جنوبغربی) و نمای شرقی- غربی کوچکتر قرار دارند. فارسی امروزی، که ما به آن سخن میگوییم و مینویسیم و جانشین زبان پهلوی ساسانی شده و تاکنون باقی مانده است، به مجموعة عظیمی از واژههای عربی و تعداد درخور توجهی لغات ترکی و مغولی و روسی و غیره متکی است و کاربرد فراوان واژههای اروپایی یا نامگذاری کالاها و پدیدههای نوظهور با استفاده از واژهها و ریشههای فارسی و عربی و گاه فارسی قدیم، مجموعة بزرگی از واژههای برساخته را به وجود آورده که بر توانایی زبان فارسی افزوده است. در داستان­های مدرن همواره فاصله میان دنیای داستانی و دنیای خواننده در پس­زمینه قرار می­گیرد در حالی که در داستان­های پُست­مدرن با برجسته کردن این فاصله، بر تفاوت میان دنیای نویسنده (واقعیت خارج از متن) و دنیای داستانی تأکید می­شود. بناهای بازار تبریز به صورت فشرده و منفرد در کنار یکدیگر قرار گرفتهاند و به نظر میرسد از چیدمانهایی که باعث ایجاد تونل باد و یخبندان میشود پرهیز شده است.


برچسب: فرش زیر مبل، فرش ساده طوسی، فرش شاهکار مشهد اردهال، فرش شاهکار مشهد عکسها، فرش طوسی، فرش طوسی مشکی، فرش طوسی گل برجسته، فرش قسطی شهر فرش، فرش قیطران، فرش ماشینی فرش جدید فانتزی،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۰۱:۲۵:۵۷ توسط:demir موضوع: نظرات (0)