مرجع تخصصی فرش و گلیم مرجع تخصصی فرش و گلیم .

مرجع تخصصی فرش و گلیم

آموزش مرحله به مرحله بافت تابلوفرش چهره

در ادبیّات عرب نیز پس از جنگ جهانی دوم و بروز حوادثی چون تشکیل کشور صهیونیستی به پایتختی اورشلیم در سال 1948 میلادی، سقوط رژیم سلطنتی مصر در سال 1952 میلادی و سقوط فیصل دوم در عراق در سال 1958 میلادی و در نتیجة آنها شکلگیری فاصلة طبقاتی و وضعیّت بد اقتصادی، زمینة ظهور آثار رئالیستی و ناتورالیستی فراهم میگردد، به گونهایکه سرهنگ غلامرضا نجاتی در کتاب جنبشهای ملّی مصر اذعان میدارد که در این سالها «فاصلة طبقاتی زیاد شده بود و یا حتّی زندگی طبقة متوسّط مانند زندگی مردم فقیر و کمدرآمد شهری شد»3 (نجاتی، 1365: 65(. بعد از شکست اعراب از اسرائیل در جنگ 1967 میلادی، این دید رئالیستی اندکی تندتر شد و جنبة ناتورالیستی گرفت.

با توجّه به شباهت هر دو اثر در مفهوم، موضوع هر دو اثر، «رشتهحوادثی است که به گرسنگی و بیپناهی و در نهایت، مرگ شخصیّت اصلی منجر میشود»، گرچه درونمایه که از موضوع به دست میآید، دارای وجه ناتورالیستی است و باعث تفاوتهایی در این دو اثر شده است. در دل دلدادگی راوی از تکنیک کانونیسازی درونی و وجه روانشناختی که به بیان احساسات و عواطف شخصیّتها میپردازد، فراوان بهره میبرد و بیشتر از طریق جریان سیّال ذهن آنها عمق ابعاد مختلف شخصیّت آنان را بیان میکند. شاید یکی از دلایلی که برای شخصیّتهای این دو اثر نامی گذاشته نشده است، این باشد که نویسنده این سرنوشت را مختصّ یک فرد خاص نمیداند و معتقد است این سرنوشت محرومان و طردشدگانی است که امثال آنها کم نیست و هویّت وجودی خود را از دست دادهاند. جنس مرغوب و ارتفاع کم آن، مانع سر خوردن روی آن می شود. این نوع از الیاف فرش می تواند سبب کاهش قیمت گلیم فرش فانتزی و معقول بودن آن نسبت به فرش های ماشینی و مدرن ودیگر شود. یکی از مهم­ترین ویژگی­هایی که در بیت هیلانی 3 اللخ مشخص شده، نقوش اساطیری است که از این پس در دیگر بیت­هیلانی­ها به­عنوان عامل شاخص و جدایی­ناپذیر از این شیوة ساخت به حساب می­آید (پلان-4).

خرید قسطی فرش ماشینی فرش نگین مشهد هلال برای راحتی شما عزیزان خرید قسطی فرش را در نظر گرفته است. شما خریداران می توانید از شرایط اقساط ۳۶ ماهه بدون پیش پرداخت و ضامن استفاده کنید و تا سقف ۵۰ میلیون تومان خرید خود را انجام دهید. برای دریافت راهنمایی و اطلاعات بیشتر می توانید از طریق شماره تماس ۰۳۱۵۴۷۶۰۷۸۰ و ۰۹۳۹۳۶۱۸۱۸۳ یا شبکه های اجتماعی با ما در تماس باشید. برای خرید اقساطی فرش می توانید به صورت حضوری در نمایشگاه فرش نگین مشهد هلال واقع در شهرستان آران و بیدگل و یا مراجعه به نمایندگان ما در شهرستان ها اقدام به خرید خود کنید. همچنین برای آسایش شما امکان خرید اینترنتی فرش نیز محیا گردیده است. تفاوت خرید اقساطی فرش با خرید نقدی در خرید نقدی فرش شما از تخفیف بیشتری برخوردار هستید و در خرید قسطی فرش حداکثر با توجه به زمان اقساط که ۳۶ ماهه است شامل افزایش ۱۵% می گردد. همچنین از این مزیت برخوردارید که فرش قسطی خود را بدون پیش پرداخت خرید می کنید و ماهانه با پرداخت مبلغ کمی از فاکتور خود از آسایش بیشتری در خرید فرش برخوردار می شوید. برای اطلاع از قیمت فرش نگین مشهد هلال می توانید با ما در تماس باشید. شعری منبعث از حس که با نشانهها ترکیب شود و حشو را به کناری نهد و به«معنی» هم توجه داشته باشد. در این بررسی، شاخصهای سبکی هر دو اثر، مثل مؤلّفههای واژگانی و معناشناسی، اعمّ از نظام آوایی و دستوری نیز مورد توجّه قرار گرفته تا تأثیر آنها در انسجام متن و ارتباط آنها با جانمایة اثر (موضوع) مشخّص گردد. همانگونه که از الگوی داستانی دو اثر مورد نظر پیداست، در هیچ یک از دو داستان «فرستنده/ ابریاریگر» وجود ندارد و یاریگرها نیز عملاً هیچ کاری نمیتوانند یا نمیخواهند برای فاعل انجام دهند، و هدف فاعل در هر دو اثر، رفع نیاز اوّلیّه (گرسنگی) است که در نهایت، رقیب سرسخت آنها (مأموران اجرایی قانون) مانع آنها در رسیدن به هدف خود میشود. در آن صورت میتوان «آ» و « ا» را به ترتیب آیِ باکلاه و آیِ بیکلاه (یا رمز احدیّت و نماد قامت یار ) گرفت و بدین ترتیب هر حرفی را نشانهی ثانوی چیزی دیگر گرفت. با وجود پیرنگ بسیار مشابه این دو اثر، وجه تمایز دیگر آنها به تعدّد مکانی در عروسکفروشی و عدم تعدّد مکانی در جثّة علی الرّصیف مربوط میشود.

الف-4- از دیگر نکات قابل توجّه در این متن عدم هماهنگی در کاربرد یکسان فعل در حال لازم و متعدّی و معلوم و مجهول است، چنانکه در مثالهای زیر از مصدر سوختن، این عدم هماهنگی بخوبی نمایان است. زمخشری در بیان فرق بین علم و فقه با ذکر درباره این سخن خداوند متعال «وَهُوَ الَّذی جَعَلَ لَکُمُ النُّجُومَ لِتَهْتَدُوا ْبهَا فِی ظُلُمَاتِ الْبَرِّ وَالْبَحْرِ قَدْ فَصَّلْنَا الآیَاتِ لِقَوْمٍ یَعْلَمُونَ، وَهُوَ الَّذیَ أَنشَأَکُم مِّن نّفْسٍ وَاحِدَةٍ فَمُسْتَقَرٌّ وَمُسْتَوْدَعٌ قَدْ فَصَّلْنَا الآیَاتِ لِقَوْمٍ یَفْقَهُونَ» (انعام:97-98) چنین میگوید: «خلقت انسانها از ذاتی واحد و توزیع (قراردادن) ایشان در حالتهای مختلف، آفرینش و تدبیری لطیف تر و دقیق تر بوده است، لذا کاربرد «فقه» به معنای به کار بردن هوشیاری و دقت نظر، مطابق با آن است. با وجود شباهتهای بسیار دو اثر، این سؤال پیش میآید که جنبههایی که باعث تفاوت بین شخصیّتپردازی فاعل ـ شخصیّتمحوری ـ در دو اثر میشود، چیست؟ بیانگر سرمای جانفرسایی است که در نهایت، هر دو گدا در برابر آن مغلوب میشوند. برای آگاهی از ساختار دقیق دو اثر در ادامة بحث، نمودار آن بر روی هرم فرایتاک نشان داده شده است.

نویسنده در میان توصیفهایی که از پسرک ارائه داده است، از گرسنگی، بیخانمانی و وضعیّت غیرانسانی این شخصیّت آگاهی میدهد. همگی شیوههایی هستند که به کار گرفته میشوند تا تلقّیهای متفاوت اذهان مختلف از مفهوم زمان را بنمایانند» (بیات، 1383: 7) و وقایع را از زوایا و کانونهای دید مختلف به نمایش بگذارند. این نوع نمایشنامهها عموماً نظر بدبینانهای به هستی دارند. شخصیّتهای این نمایشنامه محدودند، امّا وجه مشترک دربارة شخصیّت و شخصیّتپردازی این دو اثر این است که شخصیّتها از نوع «ایستا» هستند، چنانکه در پایان داستان هم تغییر نمیکنند. این همانندی در قسمتی که مرد کلّهپز استخوانی را برای آنها به بیرون میاندازد، بهتر به نمایش گذاشته شده است:«استخوان برف را شکافت و درون آن نشست. پدیدآورندگان آثار رئالیستی با «مشاهدة دقیق» پیرامون خود به موضوعهایی مانند «فقر» و «محرومیّت» میپردازند. در این روش، راوی به تشریح شخصیّت میپردازد و با تعمیم دادن و تیپسازی، فرد مورد نظر خود را به خواننده معرّفی میکند؛ مثلاً در معرّفی پلیس آمده است: «چون پلیس گشت شب دستِ دستکشپوش خود را رو شانة پسرک گذاشت و تکانش داد، پسرک هراسان از جاش پرید و از زیر به هیکل سیاه و گنده و شولاپیچِ پلیس که بر سرش سنگینی میکرد، نگاه کرد» (چوبک، 1382: 150). همچنین در توصیف میوهفروش به درشتی اندام مرد میوهفروش اشاره میکند (همان ویژگی که در صنف میوهفروشها بارز است).


برچسب: خرید فرش نگین مشهد، سایت فروش فرش نگین مشهد، شانه فرش، شانه فرش به انگلیسی، شانه قالی، شرکت فرش نگین مشهد هلال، شرکت نگین مشهد هلال، طرح های جدید فرش نگین مشهد، طرح های فرش نگین مشهد، عکس فرش جدید گل برجسته،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۵۱:۲۲ توسط:demir موضوع: نظرات (0)