مرجع تخصصی فرش و گلیم مرجع تخصصی فرش و گلیم .

مرجع تخصصی فرش و گلیم

تابلو فرش ماشینی یا دستباف؟ کدام بهتر است؟

جاذبههای تاریخی، مکانهای تاریخی و فرهنگی است که از نظر میراث فرهنگی اهمیت بسیاری دارند و به همین دلیل از نظر گردشگران بسیار جذاب و دیدنیاند (حیدری چیانه، 1389: 42)؛ از این رو ایران یکی از کشورهایی است که میتواند در عرصة جهانی و خارجی به رقابت بپردازد و در داخل گامی مثبت برای رونق اقتصاد بردارد. حال برای آنکه به نتایج مثبت دست یابد، لازم است صنعت گردشگری در سطح کوچکتر یعنی شهرها بهبود یابد و در ابتدا شهرها و روستاها و مکانهای گردشگری کشور ایران با یکدیگر به رقابت بپردازند. خریداری که یک فرش خوب را با ضخامت بالا میسنجید به یکباره با فرشی لطیف و نرم برخورد کرد انتخاب بین فرش ضخیم و فرش نرم و زیبا در ابتدا بسیار دشوار بود که با اشنایی فروشنده های فرش با برتری فرش ۷۰۰ شانه کم کم این محصول طرفداران زیادی را با خود همراه کرد.

همگی این محصولات از الیاف مرغوب تشکیل شده و با توجه به رنگ بندی هایی که دارد می توان فرش خریداری شده را با مبلمان ، پرده و دیگر وسایل هماهنگ کرد . تشکیل شده است. بافت تاریخی شهر بیرجند نشان از هویت و فرهنگ مردمان این شهر دارد. این در حالی است که با توسعة بیرویة شهر به اطراف، بافت قدیم همچون هستهای در داخل و بطن شهر قرار گرفته که دستخوش شدیدترین تغییرات اجتماعی و پیرو آن، نیازمند تغییرات زیادی در فضای کالبدی خود شده است. بافندگان کرمانی واکنش­های اجتماعی خود را به صورتی مستقیم و غیرمستقیم بروز می­دادند و حضور آن­ها در صحنه اجتماعی و جنبش­ها به نوعی در اعتراض به شرایط سخت زیستی و معیشتی خود و ناشی از شرایط سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و شکافهای اقتصادی و اجتماعی در کرمان بود.

خرید قسطی فرش ماشینی فرش نگین مشهد هلال برای راحتی شما عزیزان خرید قسطی فرش را در نظر گرفته است. شما خریداران می توانید از شرایط اقساط ۳۶ ماهه بدون پیش پرداخت و ضامن استفاده کنید و تا سقف ۵۰ میلیون تومان خرید خود را انجام دهید. برای دریافت راهنمایی و اطلاعات بیشتر می توانید از طریق شماره تماس ۰۳۱۵۴۷۶۰۷۸۰ و ۰۹۳۹۳۶۱۸۱۸۳ یا شبکه های اجتماعی با ما در تماس باشید. برای خرید اقساطی فرش می توانید به صورت حضوری در نمایشگاه فرش نگین مشهد هلال واقع در شهرستان آران و بیدگل و یا مراجعه به نمایندگان ما در شهرستان ها اقدام به خرید خود کنید. همچنین برای آسایش شما امکان خرید اینترنتی فرش نیز محیا گردیده است. تفاوت خرید اقساطی فرش با خرید نقدی در خرید نقدی فرش شما از تخفیف بیشتری برخوردار هستید و در خرید قسطی فرش حداکثر با توجه به زمان اقساط که ۳۶ ماهه است شامل افزایش ۱۵% می گردد. همچنین از این مزیت برخوردارید که فرش قسطی خود را بدون پیش پرداخت خرید می کنید و ماهانه با پرداخت مبلغ کمی از فاکتور خود از آسایش بیشتری در خرید فرش برخوردار می شوید. برای اطلاع از قیمت فرش نگین مشهد هلال می توانید با ما در تماس باشید. شالبافان تمام روز را از قبل از طلوع آفتاب تا بعد از غروب کار می­کردند و تعطیلات آنها محدود به نصف روز جمعه، سیزده روز عید و ایام شهادت بود(براون، 1384: 230) و بسیاری از آن­ها در سنین پایین از دنیا می­رفتند(تلگرافچی ،1352: 205). فرشبافی نیز توسط اطفال، زنان و دختران انجام می­شد(سایکس، 1336: 233؛ افضل­الملک،1361: 181). همچون شالبافی، فرشبافی نیز در شرایط بسیار نامناسب انجام می­شد. آن­ها در اواخر قرن سیزدهم به دنبال قحطی نان و غله، آشکارا اعتراض کردند. با ورود عرفان در قرن ششم به شعر فارسی توسط سنایی، مفاهیم عرفانی نیز به معانی رایج دیگر از جمله پند و مدح و حماسه اضافه میگردد. اعتراض شالبافان در دوره اوج رونق آن در دهه آخر قرن سیزدهم و حکومت مرتضی­قلی­خان وکیل­الملک دوم (1294ق/1877م) اتفاق افتاد و سرکرده آنها علی محمد شالباف بود که بعدها به علی­محمدخان شهرت یافت. شرایط مناسب محیطی، ماده اولیه مرغوب؛ یعنی پشم و کرک، پیشینه هزارساله بافندگی، و محدودیت­های کشاورزی، به علاوه حمایت­های کارگزاران قاجاری گسترش صنایع دستی و بافندگی در کرمان دوره قاجار و پیدایش قشر شالباف را موجب گردید. بر اساس یافتهها، یکی از مباحث کلیدی طرحشده در حوزه صنایع دستی، ایجاد اشتغال مولد و پایدار است. حدود دوسوم جمعیت شهر که به صورت خانوادگی کار می­کردند، به حرفه بافندگی اشتغال داشتند و جمعیت اندکی از طبقه حاکم بهره آن را می­بردند و از طرف دیگر، در این دوره قوانین مدوّنی از بافندگان حمایت نمی­کرد، صنف و اتحادیه­ای که از ایشان حمایت کند، شکل نگرفته بود و این در مقاطع مختلف موجب واکنش آنان شد.

مرحله ریسندگی: بعد از اینکه پشم تمیز شد و برای اینکه الیاف حلاجی شده به صورت های محکمی تابیده و جهت مصرف در قالیبافی و یا جاجیم و گلیم و غیره در آید نیاز به رسیدن دارد و در قدیم و حالا کمتر ریسندگی به وسیله دست صورت می گرفت. بازآفرینی پایدار شهری تلاش در مسیر ایجاد فرآیندی پایدار برای توسعة شهری، استفادة بهینه از امکانات بالقوة درونشهری برای تأمین نیازهای جدید، در اولویت قراردادن احیای بافت قدیم و بازگرداندن حیات اجتماعی و رونق اقتصادی است. همت کرمانی علت شورش و اعتراض را کمبود غله و نان و قحطی بر اثر کمی بارش نوشته است(همت کرمانی، 1389: 294)؛ اما به نظر می­رسد قحطی صورت گرفته بود؛ اما ادامه قحطی چیز دیگری بوده است و همانطور که در بحث اوضاع اجتماعی اشاره شد، یکی از راه­های کسب درآمد حکام، احتکار غلات بود و تمام ارزاق شهر از سوی حکام و دست­اندرکاران حکومت و برای افزایش سود تأمین می­شد.


برچسب: فرش 1500 شانه مشهد، فرش 1500 شانه گل برجسته، فرش مشهد 1500 شانه، فرش نگین مشهد ۱۵۰۰ شانه، قیمت فرش 1500 شانه مشهد، فرش 1500 شانه تراکم 4500، فرش 9 متری 1000 شانه نگین مشهد، فرش گل برجسته مشهد، فرش ۱۵۰۰ شانه، قیمت فرش ماشینی 12 متری 1500 شانه،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۴۱:۲۳ توسط:demir موضوع: نظرات (0)